Vastuullisuusviestintä liiketoiminnassa
Vastuullisuudesta viestiminen on elinehto nykyisessä liiketoiminnassa. Tekemällä vastuullisuusviestintää oikea-aikaisesti, läpinäkyvästi ja suunnitelmallisesti organisaatio saa tehdyistä toimenpiteistä parhaan mahdollisen mainehyödyn sekä kilpailuedun. Vastuullisuusviestintä on välttämätöntä vihreän siirtymän vauhdittamiseksi ja organisaatioiden vastuullisuuden mahdollistamiseksi.
Läpinäkyvä ja suunnitelmallinen vastuullisuusviestintä
Tuemme asiakkaan vastuullisuustyötä viestinnän keinoin. Koulutamme, sparraamme, kiteytämme ja suunnittelemme viestintää sekä sanallistamme vastuullisuutta nykyiseen ja tulevaan regulaatioon peilaten sekä vaikuttavuutta tehostaen. Kytkemme vastuullisuusviestinnän asiakkaan muuhun viestintään sekä strategiaan ja muokkaamme sitä kohderyhmäkohtaisesti palvelemaan organisaation tavoitteita parhaalla mahdollisella tavalla.
Vastuullisuusväittämät ja EU regulaation vaatimukset
Analysoimme asiakkaan olemassa olevaa viestintää nykyisen ja tulevan markkinointilainsäädännön näkökulmasta ja otamme huomioon EU regulaation (ECGT, UCPD, sekä tuleva Green Claims) asettamat vaateet vastuullisuusväittämille ja vastuullisuusviestinnän hyville käytänteille.
Vältä viherpesua: tarkista vastuullisuustekojen vaikuttavuus
Syvällisen viestintäosaamisen lisäksi käytössämme on koko Swecon vastuullisuuskonsultoinnin asiantuntemus, joten viestien oikeellisuus ja niiden takaa löytyvien vastuullisuustekojen vaikuttavuus pystytään tarkistamaan ennen viestinnän aloittamista ja näin välttämään viherpesua tai vääriä tulkintoja.
Vastuullisuusviestintä on liiketoiminnassa keskeistä, ja sen oikea toteutus voi tuoda merkittäviä etuja organisaatiolle. Vastuullisuudesta viestiminen on välttämätön osa nykyaikaista liiketoimintaa ja sen onnistunut toteutus vaatii läpinäkyvyyttä, rehellisyyttä ja suunnitelmallisuutta.
Annika Stubbe
Vastuulllisuusviestintä