Sweco lanseerasi oman verkkokaupan
Sweco avasi alan ensimmäisten joukossa verkkokaupan, jonka kautta taloyhtiöiden hallitusten jäsenet sekä isännöitsijät voivat vaivattomasti tilata esimerkiksi kevyen kuntoarvion tai sähköautojen latauspaikkaselvityksen kiinteään hintaan ilman aikaa vievää tarjousvaihetta.
Verkkokauppa löytyy osoitteesta verkkokauppa.sweco.fi ja sen sisältämät palvelut ovat aluksi tarjolla vain Uudellamaalla, Turussa sekä Kuopiossa. Tarjonta sisältää valmiiksi räätälöityjä kiinteähintaisia palvelukokonaisuuksia taloyhtiöiden pienempiin korjaus- ja tutkimushankkeisiin, joiden laajuus elää myös taloyhtiön koon mukaan.
Palvelut
- Asbestianalyysi keittiö- ja kylpyhuoneremontissa
- Asuinhuoneiston lämpökamerakuvaus
- Huoneiston väliseinän purku/aukotusmahdollisuuden selvitys
- Huoneiston/tilan sisäilmaolosuhdeselvitys
- Huoneisto-, keittiö ja -kylpyhuoneremontin valvonta
- Ilmalämpöpumpun asennuksen valvonta
- Katto- ja yläpohjarakenteen kuntotarkastus
- Kaukolämpökeskuksen uusimisen suunnittelu ja kilpailuttaminen
- Kevyt kuntoarvio
- Maalämpöjärjestelmän rakennuttaminen
- Pitkän tähtäimen suunnitelma PTS – kevyt
- Poistoilmalämpöpumppu- ja maalämpöselvitys
- Rakennuksen alustatilan kuntotarkastus
- Sähköautojen latausmahdollisuuden selvitys
- Sisäilmakatsastus
Erillisveloitettaviin palveluihin kuuluvat muun muassa lisäkäynnit ja -mittaukset, iltakokoukset, lisäsuunnittelutyöt sekä matkat.
Palvelun tilaamisen jälkeen tilaus siirtyy palvelusta vastaavalle Swecon asiantuntijalle, joka ottaa tilaajaan yhteyttä sopiakseen toimeksiannon suorittamisen yksityiskohdista. Tilaus veloitetaan laskulla, eli verkkokaupassa ei ole tarjolla kuluttajakaupalle ominaista verkkopankki- tai korttimaksumahdollisuutta. Vaikka palvelu sisältää myös yksittäisille asuinhuoneistoille soveltuvia palveluita, on maksajan aina oltava taloyhtiö.
“Olemme ylpeitä avauksestamme ja pystymme verkkokaupalla tavoittamaan yhä uusia asiakkaita matalalla kynnyksellä. Asumisen kustannuksista puhutaan nyt ymmärrettävästikin paljon ja valitettavasti liian usein tarpeellisia iän myötä tulevia tutkimuksia tai LVI-investointeja lykätään tai jätetään jopa kokonaan tekemättä virheellisten hintamielikuvien vuoksi, koska ei ole helposti saatavilla tietoa eri toimijoiden tämän päivän hintatasosta. Verkkokauppa tekee palveluiden hankkimisen helpoksi ja säästää aikaa, sillä aikaa vievä tarjousvaihe jää kokonaan pois”, kertoo Swecon asiakkuusjohtaja Timo Hautakoski.
Verkkokauppa myös nopeuttaa taloyhtiöiden päätöksentekoa. Ennen hallituksen kokouksessa isännöitsijälle saatettiin antaa tehtäväksi pyytää tarjouksia eri toimijoilta ilman tarkempaa ohjeistusta, ja asiaan palattiin vasta seuraavassa kokouksessa tai jopa vasta yhtiökokouksessa. Nyt hallituksen jäsenet voivat itse olla aloitteellisia kumppanin valinnassa esittäen palveluntuottajaksi juuri Swecoa, tietäen myös tarkan kustannuksen ketterän päätöksenteon pohjaksi. Palvelun voi tilata parhaimmillaan jopa hallituksen kokouksen aikana. Taloyhtiön hallitus voi Swecolta tilatessaan varmistua saavansa luotettavaa palvelua, joka ylläpitää koko kiinteistön että yksittäisen asuinhuoneiston arvoa.
”Keskitymme ensiksi vain taloyhtiöiden hankkeisiin, mutta tavoitteenamme on kehittää verkkokauppaa edelleen myös muihin asiakassegmentteihin tarttuen täysimääräisesti digitalisaation mahdollisuuksiin suunnittelupalveluiden saralla”, Swecon liiketoiminnan kehitysjohtaja Tuomo Tiilikainen lisää.
Lisätietoja:
Timo Hautakoski, asiakkuusjohtaja, Sweco, puh. 040 511 4913, timo.hautakoski@sweco.fi
Tim Karike, pr- ja mediasuhteet, Sweco, puh. 044 507 5562, tim.karike@sweco.fi