0 tulosta 0 yhteensä tuloksesta ""

Sweco mukana uuden sukupolven biotuotetehtaan suunnittelussa

Metsä Groupiin kuuluva Metsä Fibre rakentaa uuden sukupolven biotuotetehtaan Äänekoskelle. Sweco on kattavasti mukana hankkeessa ja vastaa tehtaan toteutussuunnittelusta. Valmistuttuaan tehdas on modernein ja tehokkain biotuotetehdas maailmassa

”Äänekoskelle rakennettava biotuotetehdas on metsäteollisuuden historian suurin investointi Suomessa. Sweco on vastannut korkeisiin energia-, ympäristötehokkuus- ja laatuvaatimuksiimme jo tehtaan esisuunnitteluvaiheessa, joten päätimme jatkaa yhteistyötämme Swecon kanssa”, toteaa Ilkka Hämälä, Metsä Fibre Oy:n toimitusjohtaja.

Swecon teollisuus- ja rakennetekniikka-asiantuntijat vastaavat biotuotetehtaan toteutussuunnittelusta. Swecon vastuulle on tähän asti kuulunut muun muassa projektin kustannuslaskenta sekä ympäristövaikutusten arviointi.

”Sweco on mukana kehittämässä seuraavan sukupolven biotuote- ja bioenergiateollisuutta, jonka painopiste on energia- ja materiaalitehokkuudessa. Lopputuloksena tulee olemaan tehokkain ja modernein biotuotetehdas maailmassa”, toteaa Markku Varis, Sweco Finlandin maajohtaja

Swecon toimeksianto alkaa välittömästi ja jatkuu aina vuoden 2017 lopulle. Tehdas aloittaa toimintansa syksyllä 2017.

Ismo Tawast, toimitusjohtaja, Sweco Rakennetekniikka Oy +358 40 5287 432, ismo.tawast@sweco.fi