0 tulosta 0 yhteensä tuloksesta ""

Iida Vakkuri, Swecon vastuullisuusjohtaja

Iida Vakkuri Swecon vastuullisuusjohtajaksi

Julkaistu: 3.1.2024

Iida Vakkuri on nimitetty Sweco Finlandin vastuullisuusjohtajaksi. Vakkuri on toiminut Swecon johtoryhmässä operatiivisen liiketoiminnan johtajana vuodesta 2023 ja siirtyy nyt johtamaan Swecon vastuullisuusasioita sekä liiketoiminnan kehityksessä että Swecon omien toimintojen osalta.

”Euroopan johtavana arkkitehtuuri- ja insinööritoimistona meidän keskeinen tehtävämme on rakentaa kestävämpää yhteiskuntaa yhdessä asiakkaidemme kanssa. Vastuullisuus on strategiamme ytimessä ja kytkeytyy kaikkeen toimintaamme. Iidan johdolla haluamme entisestään kiihdyttää Swecon vastuullisuuspalveluiden edistämistä asiakkaittemme hyödyksi sekä parantaa oman toimintamme vastuullisuutta. Iidalla on mainio energinen ja innostava ote, tehtävän vaatimaa laaja-alaista osaamista ja vankka kokemus asiakaspalvelutehtävissä”, sanoo Swecon toimitusjohtaja Thomas Hietto.

”Sweco haluaa olla kestävän kehityksen edelläkävijä omissa toiminnoissaan ja ennen kaikkea asiakashankkeissaan. Omien hiilineutraaliustavoitteidemme lisäksi meidän on tärkeää pystyä osoittamaan hiilikädenjälkemme hankkeissamme. Lisäksi tavoitteemme on edistää kestäviä ratkaisuja osana kaikkia toimeksiantojamme. Rakennetun ympäristön ja teollisuuden projekteja tullaan tulevaisuudessa ohjaamaan yhä vahvemmin myös vastuullisuustavoitteiden mukaisesti”, kertoo Swecon vastuullisuusjohtaja Iida Vakkuri.

Sweco osallistui kansainväliseen EcoVadis-vastuullisuusarviointiin ensimmäistä kertaa loppuvuodesta 2023. Sweco sai Silver-tason tunnustuksen, parhaimmat pisteet tulivat ympäristö- ja ilmastovastuun sekä sosiaalisen vastuun prosesseista.

”Olen iloinen saamistamme hyvistä arvioista eritoten ympäristö- ja ilmastovastuullisuudessa ja sosiaaliseen vastuullisuuteen, kuten työntekijöihin, liittyvistä toimistamme”, sanoo Vakkuri.

Lisätietoja:
Iida Vakkuri, vastuullisuusjohtaja, Sweco, puh. 050 531 3765, iida.vakkuri@sweco.fi
Heini Jokinen, mediakontakti, Sweco, puh. 040 718 0063, heini.jokinen@sweco.fi